معماری مدرن
نوشته شده توسط : ایرانی سازه

معمار برجسته آسمان‌ خراش‌ ها در قرن نوزدهم، لوئیس سالیوان، یک اصل اساسی را در طراحی معماری ترویج کرد: «فرم از عملکرد پیروی می‌کند». در حالی که این تصور که ملاحظات ساختاری و زیبایی‌شناختی باید کاملاً تابع کارکرد باشد، هم با محبوبیت و هم با شک و تردید مواجه شد، اما تأثیر آن بر معرفی مفهوم «کارکرد» به جای «مفید بودن» ویترویوس بود. "کارکرد" به عنوان شامل تمام معیار های استفاده، درک و لذت از یک ساختمان، نه تنها عملی، بلکه زیبایی، روانشناختی و فرهنگی تلقی شد. نونزیا روندانینی اظهار داشت: "معماری از طریق بعد زیبایی شناختی خود فراتر از جنبه های کاربردی است که با سایر علوم انسانی مشترک است.

معماری از طریق شیوه خاص خود برای بیان ارزش ها می تواند زندگی اجتماعی را تحریک کرده و تحت تاثیر قرار دهد بدون اینکه فرض کند که به خودی خود، این امر توسعه اجتماعی را ارتقا خواهد داد... محدود کردن معنای فرمالیسم (معماری) به هنر برای هنر نه تنها ارتجاعی است، بلکه می تواند جستجویی بی هدف برای کمال یا اصالت باشد که شکل را به ابزاری صرف تنزل می دهد. از جمله فلسفه هایی که معماران مدرن و رویکرد آنها به طراحی ساختمان را تحت تاثیر قرار داده اند عبارتند از: عقل گرایی، تجربه گرایی، ساختارگرایی، پساساختارگرایی، ساختارشکنی و پدیدارشناسی.

در اواخر قرن بیستم، مفهوم جدیدی به مفاهیمی که در قطب‌نمای ساختار و عملکرد گنجانده شده بود، اضافه شد، توجه به پایداری و در نتیجه معماری پایدار. برای ارضای اخلاق معاصر، یک ساختمان باید به گونه‌ای ساخته شود که از نظر تولید مصالح، تأثیر آن بر محیط طبیعی و ساخته شده منطقه اطرافش و خواسته‌هایی که از منابع انرژی غیرپایدار ایجاد می‌کند، سازگار با محیط زیست باشد. برای گرمایش، سرمایش، مدیریت آب و پسماند و روشنایی. ساختمان ابتدا از پویایی بین نیازها (سرپناه، امنیت، عبادت، و غیره) و وسایل (مصالح ساختمانی موجود (اسپیس) و مهارت‌های همراه) تکامل یافت.

همانطور که فرهنگ های بشری توسعه یافت و دانش از طریق سنت ها و شیوه های شفاهی رسمیت یافت، ساختمان سازی به یک صنعت تبدیل شد و "معماری" نامی است که به رسمی ترین و معتبرترین نسخه های آن صنعت داده شده است. عموماً فرض بر این است که موفقیت معماری محصول فرآیند آزمون و خطا بوده است، با آزمایش تدریجی کمتر و تکرار بیشتر، زیرا نتایج این فرآیند به طور فزاینده ای رضایت بخش بود. آنچه معماری بومی نامیده می شود همچنان در بسیاری از نقاط جهان تولید می شود.




:: برچسب‌ها: اسپیس فریم,اسپیس,بسیت اسپیس,بست اسپیس,اسپیس فریم دست دوم,اسپیس دست دوم,اجاره اسپیس,فروش اسپیس فریم,اسپیس تهران_کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: